Friday, 28 December 2012

Life is Short..

Salam hari Jumaat semua..semakin kite menghampiri tahun baru Masihi..lagi beberapa hari je lagi..
 
Dah dua hari mama menyaksikan accident di depan mata..semalam satu dekat exit Bandar Saujana Putra which caused a massive traffic jam..mama nampak ade sorang yang meninggal..kereta putus dua..tak tau lah Islam ke tak..pape pun, takziah kepada keluarga mangsa..daripada ALLAH dia datang (segala sesuatu )kepada ALLAH dia akan kembali...
 
Pagi tadi..ade accident lagi..mama nampak mangsa masih hidup, tapi terbaring..mungkin cedera di mana-mana..pon menyebabkan jam di kedua-dua arah trafik..bese lah..Malaysian is way way toooo "caring"..
 
Mama cume nak menyebutkan kat sini..Life is too short..masa berlalu tanpa kita sedari..kita tak tau ajal kite bile..jadi..gunakanlah sisa hayat yang ada dengan sebaik-baiknya..secara peribadi, bile mama ingat pasal mati..hati akan rasa sayu, gerun..cukup ke amal ibadah ku, banyak mana dosa aku..Allah akan ampunkan tak dosa-dosa aku ni..nanti aku mati macam mana?sakit?accident?kena bunuh?nauzubillah..hmmm..
 
 
 
Papepun, sentiasa lah berdoa supaya lembaran hidup kita semua diakhiri dengan baik, iaitu "husnul khotimah", bukan "su'ul khotimah" (sila klik sini untuk maklumat lanjut), iaitu pengakhiran yang buruk..aminn...
 
 

3 comments:

  1. bila mengingati mati...kita secara otomatik akan meningkatkan ibadat...semoga kita tergolong dlm golongan tersebut..amin.

    ReplyDelete
  2. dengan musim hujan sekarang nih memang boleh menyebabkan kemalangan...kena sentiasa berhati-hati ketika memandu...

    ReplyDelete