Thursday 21 June 2012

Sultan Muhammad Al-Fateh: Penakluk Konstantinopel

Buku ni dibeli oleh hubby gune baucer buku 1 Malaysia..muahaha..Nama Sultan ni jgk yg inspire anak aku pnye name dgn harapan dia akan jadi insan yg cemerlang, dunia dan akhirat...amin...Sultan Muhammad al-Fateh ni sejak dalam buaian lagi sudah dikatakan bakal mencipta sejarah oleh seorang alim, Syeikh Syamsuddin Al Wali. Beliau pernah berkata kepada Sultan Murad (ayah kepada Muhammad al-Fateh):
 Wahai Sultan Murad, bukan tuanku yang akan membebaskan kota konstantinopel (Istanbul, Turki), tetapi anak yang dalam buaian itu,” sambil menunjuk Muhammad al-Fateh yang masih di dalam buaian.
Sultan Muhammad Al Fateh dilahirkan pada 29 Mac 1432 telah meninggal dunia pada 3 Mei 1481 ketika berusia 49 tahun disebabkan diracun oleh seorang Yahudi yg dh memeluk Islam.
Dari buku ni jgk kite dpt tgk strategi org kafir utk memecahbelah kan orang Islam sama je dari dulu sampai sekarang, iaitu, hasut n rasuah orang2 Islam sendiri yg mmg gila kuasa dan harta..disebabkn dia org ni la sedara sesama Islam bergaduh dan berbunuhan..buka lah mata wahai umat Islam sekaliannya...baca lah buku ni...mmg terbaik..

No comments:

Post a Comment