Thursday 21 June 2012

Anak aku:Taska vs Org Jaga vs Tinggal kt kg?

Kebanyakan ibu2 yg bekerja skarang slalu dalam dilema; kt mna nk hntar anak bile dh stat keje kang..dlm pantang dh stress pk....plihan yg ada..1) mak jaga-tp x sampai hati nk tinggal anak, lbih2 lgi klo anak tu menyusu badan..nnt, ble teringat time menyusukan die, mle lah sebak..2) Taska-selamat ke?byk kes baby tersedak susu skarang ni..nnt klo jd pape, cmne? 3) org jaga/bibik-leh pecaya ke? Klo dia bwk lari anak aku..cmne?ni lah bnde yg pnah jd dlu kt aku..tp akhirnya, aku n hubby stuju nk hntar ke task alps menimbangkan beberapa perkara..1) aku x snggup nk tinggalkan kt kmpung..2) klo antar org jaga, tkut nnt dia suka-suki nk coti, g shopping pastu x dpt nk jaga anak aku....klo dpt yg ok..x pe..so, kami x nak amik risiko..akhirnya, aku bertawakal n hntar anak aku ke taska..awl2 antar, slalu jgk aku ngn hubby balik awl, wt spot check..pastu jd terlebih cerewet..sket bnde je, komplen..Alhamdulillah..setakat ni ok walaupun kadang2 ade jgk yg x menepati piawaian aku..contoh; kdg blik tgk anak aku cm x mandi je..cumut..x tau lah klau die mandikn awl ke ape..hr2 bile antar anak bace mcm2 doa takut sgt klo jd pape kt die..tp tu lah, aku percaya 1 benda, doa ibu tu mustajab..aku pk 1 bnde je, walau org tu jge sebaik mana pon, klo Allah x izinkn, bkn rezeki kite (ank tu kn dikatakan rezeki) ttp bkn rezeki kite jgk..jd DOA dan mintaklah pada-Nya..Dia x kn jemu untuk memberi..

No comments:

Post a Comment