Sunday 25 January 2015

Kelas Kuih Talam Chef Asma yg Best!

Sabtu baru ni mama ada ikut kelas kuih talam anjuran ratu talam tersohor, Chef Asma. Dah lama dok skodeng FB beliau..teringin nak joint sebab kuih talam memang antara favorite kuih mama..paling biasa buat, kuih seri muka..tapi tu pun tak knsisten. kejap lembik..kejap keras..jadi apa salahnya kita belajar dari yang pakar ye dok..lagipun nak berniaga ni kenalah tambah ilmu dan pelbagaikan produk supaya customer pun tak jemu dan ada banyak pilihan. betul x?



Chef Asma ni ada banyak kelas..tapi dia dikenali ramai dengan kuih talam..utk kelas talam sahaja, beliau ada beberapa modul. Mama pun tak habis belek lagi..hihi..tapi yang mama pegi ni, adalah asas kuih talam di mana ada 12 jenis talam yg di ajar dan ada FREE resipi yang diberikan kepada peserta. Insyallah nanti nak pegi lagi..kumpul duit dulu..hihi.. Memangla resipi berlambak..resipi beliau pun memang ada dikongsikan di sana sini..tapi ape yg ada kt blog resipi ni kadang takde ajar in detail praktikal dan teori, unless awak tu expert..lain ceritanya..jadi tak salah kita belajar dari yg pakar

Kelas memang puas hati..utk harga yg dibayar iaitu RM190, rasanya berbaloi2..studio selesa..kelengkapan cukup..dengan makan yg disediakan..3 kali ok makan..sarapan, lunch dan minum petang..rasa taknak balik je..haha..harap satu hari nanti mama ada jgk studio cmtu..x studio pun, kafe..rsanya, mama lebih kepada nak bukak kafe kott..yang santai..dan simple..semoga tercapai hajat satu hari nanti..aminnnn..

So mama share kan lah beberapa gambar utk tatapan readers sekalian...




  
 Dan dengan ini, tempahan utk kuih talam pun akan di buka ye. Nanti i update price list. Tq sudi baca!

No comments:

Post a Comment